علا بنت الشاطىء
هلا بك اخى اختى فى منتدى علا بنت الشاطىء نتمنى لكم قضاء وقت ممتع معنا وتحميل موفق للجميع الاداره
لو تريد تكون عضو ادخل وسجل ادناه لو كنت عضو ادخل دخول ادناه
علا بنت الشاطىء
هلا بك اخى اختى فى منتدى علا بنت الشاطىء نتمنى لكم قضاء وقت ممتع معنا وتحميل موفق للجميع الاداره
لو تريد تكون عضو ادخل وسجل ادناه لو كنت عضو ادخل دخول ادناه
علا بنت الشاطىء
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

علا بنت الشاطىء

منتدى شامل
 
الرئيسيةالبوابة*أحدث الصورالتسجيلدخول
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر
المواضيع الأخيرة
» ( مقدمة الديوان )
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالخميس 29 نوفمبر 2018, 2:24 pm من طرف عيد تايب يوسف

» ( الخروج من الجَنّة ) قصيدة بالعامية المصرية
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالخميس 29 نوفمبر 2018, 2:17 pm من طرف عيد تايب يوسف

» ( أبواب الشمس ) قصيدة بالعامية المصرية
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالخميس 29 نوفمبر 2018, 2:03 pm من طرف عيد تايب يوسف

» ( كرَكيب ) قصيدة بالعامية المصرية
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالخميس 29 نوفمبر 2018, 1:50 pm من طرف عيد تايب يوسف

» ( أُمنيّة التمثال ) قصيدة بالعامية المصرية
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالخميس 29 نوفمبر 2018, 1:40 pm من طرف عيد تايب يوسف

» ( المقياس ) قصيدة بالعامية المصرية
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالخميس 29 نوفمبر 2018, 1:27 pm من طرف عيد تايب يوسف

» ( كارت شَحن ) قصيدة بالعامية المصرية
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالخميس 29 نوفمبر 2018, 1:16 pm من طرف عيد تايب يوسف

» ( لِعْبَه صَعْبَه ) قصيدة بالعامية المصرية
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالخميس 29 نوفمبر 2018, 1:01 pm من طرف عيد تايب يوسف

» ( الحالة ) قصيدة بالعامية المصرية
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالخميس 29 نوفمبر 2018, 6:57 am من طرف عيد تايب يوسف

» ( حكايةفاشل ) قصيدة بالعامية المصرية
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالخميس 29 نوفمبر 2018, 6:38 am من طرف عيد تايب يوسف

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
علا المصرى
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_rcap<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_voting_bar<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_lcap 
امين
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_rcap<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_voting_bar<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_lcap 
كيان انثى
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_rcap<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_voting_bar<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_lcap 
الهام المصرى
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_rcap<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_voting_bar<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_lcap 
شريف كمال
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_rcap<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_voting_bar<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_lcap 
هتروق وتحلى
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_rcap<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_voting_bar<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_lcap 
آســــــــــــر
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_rcap<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_voting_bar<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_lcap 
عصام بكار
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_rcap<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_voting_bar<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_lcap 
شاعر الرومانسية
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_rcap<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_voting_bar<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_lcap 
شهد الملكة
<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_rcap<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_voting_bar<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 I_vote_lcap 
سحابة الكلمات الدلالية
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأكثر نشاطاً
قصة (( في الحلال ))
<<< قصة رجولة استاذ >>>
ميراث خطر - ستيفاني هوارد - رواية ميراث خطر كاملة
القرآن الكريم (كتابة)
1200 - المستبد - عبير دار النحاس ( كاملة )
أسماء الله الحسنى
"اللاهوت المسيحي والإنسان المعاصر"
++++ موضوع متكامل لكل طقوس كنيستنا القبطية ++++ ادخل واستمتع
رواية جزيرة الأقدار -مارجري هيلتون -روايات عبير القديمة ( كاملة)
رواية عنيد - آن ميثر - روايات عبير القديمة (كاملة) _عنيد
أفضل 10 أعضاء في هذا الأسبوع
لا يوجد مستخدم
أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر
لا يوجد مستخدم

 

 <<< قصة رجولة استاذ >>>

اذهب الى الأسفل 
+15
حميد العامري
amr
جرح في ملامح إنسانه
كل دقة فى قلبى
آسراصحابه
شهد الملكة
الهام المصرى
صبرى ماله حدود
عازف المزمار
GoldenBoy
د . عصام عبد الرحمن
omarpop23
ضحكة خجل
eslam aaa
علا المصرى
19 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
eslam aaa
عضو متميز
عضو متميز



عدد المساهمات : 1207
نقاط : 1346
السٌّمعَة : 5
تاريخ التسجيل : 29/07/2015

<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: <<< قصة رجولة استاذ >>>   <<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالإثنين 28 مارس 2016, 1:52 am

تسسسسسسسلم ايدك ابدعت

كل الشكر لك لمجهودك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ضحكة خجل
[ عضو برونزى ]
[ عضو برونزى ]
ضحكة خجل


عدد المساهمات : 698
نقاط : 818
السٌّمعَة : 5
تاريخ التسجيل : 16/01/2016
العمر : 26

<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: <<< قصة رجولة استاذ >>>   <<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالإثنين 28 مارس 2016, 2:25 am

تسلم الأيادي على الطرح القيم
مودتي وتقديري
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حميد العامري
المراقب العام
حميد العامري


عدد المساهمات : 3984
نقاط : 4188
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 03/09/2014
الموقع : منتديات حميد العامري

<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: <<< قصة رجولة استاذ >>>   <<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالإثنين 28 مارس 2016, 12:57 pm

 شكراً جزيلاً 
موضوع رائع
بإنتظار جديدك 
لك اجمل تحية

 

<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 3280037925
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://hameed.montadarabi.com/
كيان انثى
المشرفة العامة
المشرفة العامة
كيان انثى


عدد المساهمات : 4898
نقاط : 5571
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/09/2014

<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: <<< قصة رجولة استاذ >>>   <<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء 26 أبريل 2016, 7:20 am

اسعدنى كتير مروركم وردودكم الرقيقة

تسلموا يارب فى حفظ الرحمن
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
كيان انثى
المشرفة العامة
المشرفة العامة
كيان انثى


عدد المساهمات : 4898
نقاط : 5571
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/09/2014

<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: <<< قصة رجولة استاذ >>>   <<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء 26 أبريل 2016, 7:24 am

قصة رجولة استاذ … الحلقــــة الثامنة




<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 10934016_1578174439081862_6025291874391458605_n


مسك طارق الموبايل وجاب اسم فريده ومن غير تردد اتكلم ع طولـــــ ومن غير حتى ما يخطط هيقولها ايهـــ ؟؟
شافتــــــ فريده نمره طارق ع الموبايل اللى مهتمتش تسجلهـــــا عكس ما حفر طارق اسم فريده ع قلبه قبل الموبايل
فريده:الــــو
طارق:ازيكــــ
فريده:طارق
طارق:ايووووووه بقى وعرفتى صوتى كمان .. انا عارف انك معجبهــ بيا من زمان
بتضحكــــ فريده من طريقه طارق ولكنها بتمسك بضحكتها
فريده:انت بتقول ايهــ ؟
طارق:بهزر يا ستى براحه مش اوى كدهـ انا غلبان برضوا
فريده:ممممممم طيب حضرتك كنت بتتصل ليهـــ بقــى ?
طارق:كان معايا دقايق ببلاش
فريده:اضحك صح
طارق:طب استنى طيب اسند ع الحيطه علشان مقعش
فريده:بجـــــــــد عاوز ايهـــ
اتلجلج طارق ومش عارفــــــ يقول ايهـ واللى كان هيجننه ان براءه فريده هى اللى بتوقفهــ
طارق:انا انا
فريده:مممممممم اظن كنت عاوز تسألنى اللبس حلو ولا لا وياترى لو عاوزه حاجه تانيه ,,انت معندكش مانع تفضى نفسك بكـــــره
ضحك طارق
طارق:ايون هو ده بالظبط
فريده:احب اقولك بقى كتر الف خيرك كله تمام ومش عاوزه حاجه
طارق:ايهــــ يا بنتى اهدى شويهـــ عليا انا مش قدك
فريده:مممممم طيب ممكن اسألك سؤال ؟
فرح طارقــ لانه حس ان فريده عاوزه تطول معاه فى الكلام
طارق:طبعا طبعا
فريده:هو انت مش وراك شغل بكره ؟
استغرب طارق من كلام فريده وسؤالها بس شك انها ممكن تكون عاوزاه فى اى مشوار
طارق:ممممممم افضالكـــ
فريده:مممممممم يبقى وراكـ
طارق :قصد ايه ؟
فريده:انك تقفل علشان تنام
طارق:يا الله ع دماغكــــــ ,,, عموما لينا دنيا تانيه مع بعض
فريده:وانت من اهلهــــ
___________________________________________________
خرجــ حسن من اوضتهــــ علشان يروح لشغله وكالعاده هيعدى ع باباه قبل ما يروحـــــ
قبل ما يدخل شافـــــ
فريده قاعده ع كرسى قصاد سريره وبتقراه روايهــ مخدش باله من اسمهــــا وجمبيهم موسيقـــــى هاديه والبرفيوم اللى ميزه بسهولهـــ لان سالم بيحبهــــ جداً.
بس اللى جذبهــ اكتر نظره سالم اللى حس انها مندمجه ومدركه للروايهـــ لا دى جواها وبتمثل اللى بتقراه فريده بنظراتها
_بس صوت فريده شد انتباه حسن كان ليها طبقهــ صوت تخليك تتمسك بكل سطر هى بتقراه كانها بتحركـــ مسرح بممثاليين ع اعلى مستــوى لدرجه خلت حسن يندمج فى حوار الروايهــ ..
جتــ جومانا من ورا حسن وخبطت ع كتفهــــ شاورلها حسن بالسكوتــــ , وبعدها عن الاوضه بخطواتــــ
حسن:شوفتى بابا يا جومانا شوفتى نظرته
جومانا:انا شوفتــ يا حسن بس شوفت انت نظراتك للبنت اللى معرفش جبتهالنا منين دى
حسن:تعالى يا شيخه نفطر حد يبقى معاه الجمال ده كله ويبص لحد تانى ,, انا بس مش مصدق بابا يا الله
جومانا:انتــــــ مثقف ومتعلم يا حسن هو سحر ,,, ونظرات ايه اللى بتتكلم عنها..
حسن: يـــالا يالا
خرجت فريده ع صوت جومانا
فريده:فيهــــ حاجه ؟
جومانا:مممممممم لازم تعرفى ان حدودك هى اوضه انكل وبس انتى مالك مالنا
حسن:مممممم معلش يا فريده هى جومانا متعصبه شويهــ بس ما تيجوا نفطر كلنا سوا
يدخل طارق فى اللحظه دى
طارق: انا سامع ان فيه فطار ,,حماتى هتحبنى
قال الجملهـــ دى وهو بيبص لفريده اللى مكنتش مهتمه عكس جومانا اللى مبصتش غير لطارقــ وفهمت قصده بالجملهـ
____________________________________________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
كيان انثى
المشرفة العامة
المشرفة العامة
كيان انثى


عدد المساهمات : 4898
نقاط : 5571
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/09/2014

<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: <<< قصة رجولة استاذ >>>   <<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء 26 أبريل 2016, 7:25 am

فى جامعــــه عين شمس حوالى الساعه 2 ظهرا ,بتدخل فريده بتلاقــــى عمار وامانى قاعدين وشكلهم مضايق
فريده:ايهـــ يا شباب مالكوا ؟
عمار:اسألى صحبتكــــــ
امانى:بقيت صحبتها
عمار:فايقهــــ تهزرى واحنا متخاصمين وبعدين متخليش قلبى يرق واصالحك
امانى:هو انا اتكلمتــــ
عمار:ما انا عاوزك تتكلمـــــــــى
امانى:طيب بتزعلنى ليهـ
عمار:علشان بحبكـــــــ
امانى:طيب ما انا بحبكـــــــ
عمار:خلاص متزعليش
امانى:وانا مقصدرش ازعل منكـــ اصلا
بتبصلهم فريده وهى فرحانه بيهم ومبسوطه من التفاهم ومن احتواء عمار للموقف ولزعل امانى وذكاءه واللى اثبتلها ده جملتها
امانى:وانا هعملك اللى انت عاوزه كمان
فريده:يا جماعه براحه علينا بقــــــى ,ايه الرومانسيات دى
عمار:بحبها بقى يا فريده
فريده:وهى كمان بتحبك شايف نظره عيونها
عمار:هو جايبنى لورا غيـــــــر كده
وع كلامهم جيهــــ طهــ
طه:سلام عليكم
رد الكل
طه:عاوزك يا فريده
_________________________________________________
قعد طهــــ مع فريده ع بعد خطوات من عمار وامانى
طه:عامله ايهــــ فى شغلكـــ ؟
فريده:الحمد لله كويس جدا الناس كويسين
امانى:اوعى تزعلنى تانى بقى
عمار:مقدرش اصلا
طه:مممممم عاوزك يوم تيجى معايا تشوفى شقتى
فريده:اسمها شقتنا
طه:المهم اننا لازم نشوفها علشان نشوف كل واحد فينا يشوف عليه ايهـ
فريده:ممممممم حاضر يا طه ,هكلم اختى وهقولك معاد
طه:ولازم تكلميها يعنى
فريده:دى الاصوال
طه:اه وهما بيفهموا اوى
فريده:نعم
طه: لالا ولا حاجه
عمار:ليكى عندى مفاجأه حلوه
امانى:هتجبلى وجبه من كنتاكى
عمار:يا طفسه ,لا اكبر
امانى: هتعزمنى ع بيتزا كبيره وهاكلها لوحدى
عمار:انا غيرت رأئى ع فكره مفيش مفاجأت
امانىى :كخلاص هسكت اهوه
عمار:انا كنت عاوز اسأل الحاج فاضى امتى ؟
امانى:ها فريده ,, فريده ,, عاوز يجى ,,عاوز يجى
عمار:يا مجنونه اقعدى
فريده:خير مالك يا بنتى
امانى:جاى يخطبنى جاى يخطبنـــــــى
فريده:الف مبروك يا حبيبتى ربنا يسعد قلبكوا
_____________________________________
دخلتـ فريده الفيلا ودخلت اوضتها ع طول اللى بابها خبطـــ ,فمسحت دموعها بسرعه
فريده:اتفضل
جومانا:انتى مع مين بالضبط
فريده:حضرتكـــ تقصدى ايهـــ
جومانا:مين اللى كان بيوصلك ده ؟
فريده: ده خطيبى
اتغيرت نبره جومانا 360 درجه
جومانا:وليه مش لابسه دبله
فريده :قريب ان شاء الله احنا قريين فاتحه وبس يعنى
جومانا:خلاص من هنا ورايح هنبقى اصحاب اى حاجه تعوزيها قوليلى
اتفاجأت فريده من لهجهـــــ جومانا
فريده:اكيد ان شاء الله
جومانا:ومتزعليش ع نرفزه الصبح انا بس كنت متعصبه
فريده:ولا يهمك يا فندم
جومانا:انا هخرج بقى ,مش هتيجى تتعشى معانا
فريده:لا ربنا يخليكى ميرسى
جومانا:مممممم لا هتيجى تتعشى معانا
فريده: خلاص ماشى
_________________________________________
دخلتــــ فريده تطمن ع سالم اللى انتبهه لوجودها وفريده حست بابتسامه عيونه اللى كدبتها
فريده:ايهـ اخبارك ايه ؟؟؟؟مممممم انا مش مجنونه بس اكيد انت بترد من جواكــ ,, انا انهارده هقرالك للصبح ,مفيش جامعه بكره بقى وهنتكلم مع بعض للصبح ,ايون هنتكلم انا فهماك من عيونك
دخل حسن فى اللحظهــــ دى
حسن:الله الله كمان بتفهمى فى لغه العيون
فريده:ممممممم اسأل سالم بيهـ , بص ع عيونه كده
حسن:مممممممم انتى حد مش قليل
فريده:ههههههههههههه طبعا طبعا ,مدام جومانا عزمتنى ع العشا معاكوا
حسن:اممممم كويس ده
فريده:طيب انا هسيبكوا شويه وهرجعلك تانى ,زى ما قولتلك سهرتنا انهارده طويله
______________________________________________
دخل حسن اوضته
حسن:كل الجمال ده للعشا ده فريده طلعت حد مش قليل بقى
جومانا:ممممممم يا حرام انا حبيتها بجد
حسن:سبحان مغير الاحوال
جومانا:بس الشياكه دى مش ليها
حسن :ليا طبعا
جومانا:حسن
حسن:عيون حسن
جومانا:انا لازم اخرج , الشله كلها هتتجمع عند مايا انهارده
حسن:مممممممم وهتسبينى اتعشى لوحدى
جومانا:فريده موجوده اهيه
حسن:مممممممممم ماشى علشان خاطرك بس ,هتاخدى السواق
جومانا:لالا هروح لوحدى
____________________________________
خرجت جومانا وحسن قاعد مستنى فريده فسمع حد نازل ع السلم ,اتفاجأ
حسن:فريده ؟؟!!!
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
كيان انثى
المشرفة العامة
المشرفة العامة
كيان انثى


عدد المساهمات : 4898
نقاط : 5571
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/09/2014

<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: <<< قصة رجولة استاذ >>>   <<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء 26 أبريل 2016, 7:26 am

قصة رجولة استاذ … الحلقــــة التاسعة




<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 10176175_1578230202409619_3108643985916885306_n




بصتلهـــ فريده باستغرابــــ !!!!! …. ونظـــره حسن ما سكتتش
كسوف فريده نطق فجأه
فريده:هيهـــ فيه ايه مالكــ ؟؟ انت كويس
حسن:انا تمـــــــام تمام
فريده:طيب و جومانا فين ؟
حسن: راحت تتعشى عند واحده صاحبتهــــا
فريده:يا خساره هى هتزعل تانى ولا ايهـــ ,, ده هى اللى
حسن:عارف بس غصب عنها خرجت وانا هنا اهوه مش عاوزه تتعشى معايـــــــا ولا ايهــ
فريده:لالا طبعا عادى يعنى
حسن:مممم طيب اتفضلى العشا جهز خلاص
وسط الاكـــــل
حسن:انا ممكن اسألكـ ع حاجه ؟
فريده:طبعا اتفــضل
حسن:انتى مش كده ع طول ليهــ
فريده:كده ازاى ؟
حسن:اقصد يعنى مهتمهــ بنفسكـ و
فريده:من غير و ومين قالك انى مهتمهـ بنفسكــ ,بس مش لـازم ابقى قدام الـمرايا 24 ساعه يعنى وبعـدين انا مهتمهـ بدماغــــى وبدراستى وغير كده هو انا مش حلوه ولا ايهـ
اتحرج حسن من فريـده وحس انه ضايقهــا
حسن:وبتدرسى ايهـ بقى ؟
فريده:انا كليه ادب ارشاد سياحى فى الفرقه الثالثهـ
حسن:جميل بس انتى دخلتى ليهـ القسم ده بالذاتـ
فريده:حبــ
من غير ما ينطق حسنــ فهمت فريده انه مفهمهاش
فريده:انا بابا كان بيشتغل فى السياحهــ وحببنــى فيهـا اوى ودايما كان ياخدنى معاه الاقصر واسوان وانا قريت كتير عن الموضوع دهـ .
حسن:كويس ,,تعرفى انى تقريبا اول مره اتكلم مع بنت مصريه كده
فريده:مممممم انا شايفهـ انك بتبالغ ,,, فيهــ ناس مثقفه جدا واحسن منى مليون مره ناس مهتمهــ بجوه وبره
حسن:ياريت كلهـ بيفكر كده ,, انا مش بقتنع بالبنت العربيهــ وعلشان كده اتجوزت جومانا
فريده :ممممم جومانا هى مش جومانا مصريهـ
حسن:هى مش مصريهــ ,, جومانا من اب مصرى لكن مامتها اجنبيهــ
فريده:بس لهجتها مصريه اوى
حسن:اها من باباهــــا
فريده:ممكن سؤال ؟
حسن:اكيد
فريده:انتـ بتقول اتجوزتـ جومانـا علشان كده ؟
حسن:لا طبعاً مش كده انا بحبهــا
فريده:ربنا يخليكوا لبعــض
_________________________________________
قفل طارق البابـــــ بعد ما دخلت جومانــــا ,,, قعد ع كرسى قريبــ من البابـ
قربت جومانا منهـــ
جومانا:ايهــ يا بيبــى ؟
_ساكتـــــ طارق ومبيردش ع جومانا
جومانا:اه يبقى اللى انا شاكهـــــ فيه صـح
طارق: وده من امتــــــى بقى ؟
جومانا: من ساعهــ ما فريده هانم شرفتــ
طارق:فريده ايهــ ؟
جومانا:انا ما بخرفش ,, متنساش اللى ما بينا يا طارق
طارق:اوعى تفتكرى نفسكــ بتهددينى
قربت جومانا من طارق وحضنته
جومانا:انا بحبكــــــ يا بيبى
طارق: بس اعرفى يا جومانا ان الطريقه دى متنفعش معايا
جومانا:يعنى انت مبتحبهاش
طارق:انتى ملكيش دعوه بحياتـــــى
جومانا:انت بتقول ايهـــــ ؟
طارق:بقول اللى سمعتيه انتى بتقولى بحبكـــــ وتروحى تباتى فى حضن واحد تانى ,, انتى فكرانى عبيطــ
جومانا:بس انا بحبكــ انت وممكن اطلق
طارق:من الاخر يا جومانا انتى واحده بتحبى تقضى وقت حلو وانا كمان مش هرفض اقضـى وقت حلــــو مع واحده بالجمال ده كلهـابقى عبيط لكن انا واحد صريح يوم ما هتجوز هتجوز واحده زى فريده دى اوعى تفتكرينى جوزكــــ بتاع الاجانب ده ,, انا واحد اقضيها ومكدبتش عليكى لكن مستقبلى بين واحده زيها كدهـ فهمتى بقى
جومانا:انت سافل
سكت طارق بكل برود وقعد ع اقرب كرســــــــى
جومانا:اوعى تفتكرنى هسكتــ
طارق:انا مش عاوزك تسكتى ,روحى قولى لجوزكــ انا اللى شليت ابوكــ وبنام فى حضن واحد تانى
سكتت جومانا وقربت من طارق وكانت هتضربه بالقلم مسكها من ايديها
جومانا:انت ازاى كده
طارق:زى ما انتـــــــى كده ,انتى محبتنيش .
جومانا:هتشوف يا طارق يا انا يا انت وانسى فريدهــ
رزغت جومانا الباب ووقف طارق مرتبك بسبب اخر كلمه قالها طارق ,,هو عارف انهــ محبش فريده ,,بس هو مشدود ليها بطريقه غير طبيعيه يمكن لانها بتصده ,يمكن تلقائيتها فى الكلام بس الكلمه اللى قالتها جومانا حسسته انها حاجه كبيره اوى عنده ليهــ ميعرفش ؟
____________________________________________
دخلتــــ فريده اوضتها محتارهـ ومتلغبطه بعد سهره طويله مع سالم
حياتها اللى فاتت كانت مقتصره ع راجــــل واحد وهو باباها
لكن الكذا شهر اللى فات خليتهـا تحس ان الدنيا مش بسيطه او سهلهـــ بالطريقهـ اللى كانت فكراها
طارق اللى مش عارفهـ بيكلمها كدهــ ليهـ بس واضح من معملتهـ انه مهتم بيهــا ,, بس هى حاسه مش بيفكر غير فى نفس هو مفكرش غير فى مشاعره وبس وبيقتحم حياتها من غير ما يحدد هو عاوز ايه ودى اكتر حاجه بتكرهها لانه مش واضح
_حسن اللى اكتشفت انهارده انه انسان طيبــ بس رغم ثقافتهـ ولبقته ان دماغه غريبه ومشاعره مذبذه
-عبداللطيف اللى مش عارفهــ تقول عليه غير انه حيوانـ مبيفكرش غير فـى غرايزه ومش عارف يسيطر عليهـــا وواضحه عليه
-عمار اللى حساه هديه امانى وانه #امنيتها فعلا …
بس اكبر ما شغل بالها
_طهــ مش قادره تستوعبــ ان ده هتقدر تكمل معاه حياتهـــــا ,, اسلوبهـ غريب ودماغه ناشفه ومش متعاون بس اللى تعابها اكتر انها حست انه مبيحبهاش ازاى بيحبها وهو عمره ما حسسها بالامان ولا الحب والاحتواء ولا بيعرف يصالحها ولا حتى تحس بقلبه
_______________________________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
كيان انثى
المشرفة العامة
المشرفة العامة
كيان انثى


عدد المساهمات : 4898
نقاط : 5571
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/09/2014

<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: <<< قصة رجولة استاذ >>>   <<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء 26 أبريل 2016, 7:29 am

رجعتـــ جومانا البيتـ وهى بتمسح دموعها ومش مقرره تعمل ايهـــــ …
شافها حسن اللى كان سهران فى مكتبهــ وفاتح الباب مستنيها
حسن: جومانا
بتبصله جومانا وهى بتحاول تدارى دموعـها
جومانا:ايهــ مسهرك ؟
حسن:مستنى القمر يطلع
حاولت جومانا تجمع بسمه فى وشها وملامحها ساعدتها ع كدهــ
حسن:مش يالا بينا
جومانا:عملتوا ايهــ ع العشـــــا
حسن:تمام كويس بس كان ناقصكــــ
جومانا:بتحبنى ؟
حسن:ده سؤال برضوا
جومانا:جاوبنى
حسن:طبعا
جومانا:هو انتى اتجوزتنى ليهـــ ؟
حسن:مالكـــ انهارده ايهـ الاسئله دى
جومانا:هو انت ليهــ مش عاوز تجاوبنــــى
حسن:اسئلتك غريبـه اوى
جومانا:يالا ننام
حسن:فيهــ حاجهــ ؟
جومانا:خالص يا بيبى
_____________________________________
بعد نوم طويل دخلتـــــ فريده لاوضه سالم
اللى لقيتهــ نايم و اول ما دخلتـــــ رشت برفيوم من اللى هو بيحبه فى الاوضه,,, فاق ع ريحتهـــ و هو بيتابع فريــــــــــده وهى بتفتح ستاير الاوضهـــ ,,, وبتبتسمله ,,,
ابتسم سالم لفريده فجـــــأه وده خلاها ترجع تبصله تانى لقيته بيبتسم لهــــــا ….
خرجتـــ تدور ع اى حد فى الفيلا ملقتش غير جومانا راحتلها
فريده:الحقى سالم بيهــــ مدرك اللى حوليه انا متأكده
جومانا:ازاى ؟
فريده:بيتابعنى بعنيه وبيبتسم كمان ,,, تعالــــــى اوريكى ممكن ؟؟
جومانا:هاجى معاكى
دخلتـــــ فريده وجومانا الاوضهـــ ,, غابت ابتسامه سالم اول ما دخلتــــ جومانا
فضلت فريده تبص لسالم بتعجب وبصت لجومانا اللى كانت بتبصلهــ بتركيز
فريده:مممممم انا اسفه انا عارفهــ انك مش مصدقانى بس فعلا ده حصل
جومانا:مفيش مشكله ,,انا عاوزاكى نتكلم شويه ممكن
فريده:اكيد ممكن اخر النهار
جومانا:اوكى الساعه 5 تكونى جاهزه هنروح النادى
فريده:موافقهــ
____________________________________
فــــى النادى قاعده فريده وجومانا بعد ما طلبوا عصيــــر
جومانا:اخبار حياتكـــ ايهــ بقى ؟
فريده:الحمد لله اهوه , اقرب صديقهـ ليا خطوبتها بكرهــ
جومانا:مبروكــ طيب وانتى
فريده :انا هشوفـ شقتى قريــبـ
جومانا:بتحبى خطيبكــــ ؟
فريده:هو كويس بس عنيد شويهــ
جومانا:بتحبيهــــ ؟؟
فريده:اكدب لو قولتــ اه
جومانا:طيب وطارق
فريده:ماله طارق !!
جومانا :انا مقصدش ادخل ف حياتكــ بس احنا قولنا احنا اصحابـ
فريده:طبعـاً بس ايهــ دخل طارق دلوقتــ فى الموضوع
جومانا:انا حاسهـ انه معجب بيكى
فريده:انتى قولتى هو مش انا
جومانا:يعنى مبتفكريش فيهــ
فريده:لا طبعاً انا مبفكرش ,بس هو حضرتك مهتمه اوى كده ليهــ
جاوبتها جومانا بارتياح
جومانا:ابدا احنا بندردش
بصتــ فريده من بعيد شافتـــ
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
omarpop23
[ عضو ذهبى ]
[ عضو ذهبى ]



عدد المساهمات : 1050
نقاط : 1272
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 17/09/2014

<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: <<< قصة رجولة استاذ >>>   <<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالأربعاء 27 أبريل 2016, 12:07 am

يعطيك العااافية . جهود تستحق الشكر
بارك الله فيك ولا حرمنا جديدك
مودتي و احترامى وتقديرى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
كيان انثى
المشرفة العامة
المشرفة العامة
كيان انثى


عدد المساهمات : 4898
نقاط : 5571
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/09/2014

<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: <<< قصة رجولة استاذ >>>   <<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالجمعة 27 مايو 2016, 1:39 pm

اسعدنى كتير مروركم وردودكم الرقيقة

تسلموا يارب فى حفظ الرحمن
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
كيان انثى
المشرفة العامة
المشرفة العامة
كيان انثى


عدد المساهمات : 4898
نقاط : 5571
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/09/2014

<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: <<< قصة رجولة استاذ >>>   <<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالجمعة 27 مايو 2016, 1:40 pm

قصة رجولة استاذ … الحلقــــة العاشرة




<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 10933741_1578236752408964_4742805867051504371_n


بتبصــ فريده شافتــ حسن وطارق جايين
فريده:انتى قولتلى للاستاذ حسنــ اننا هنا
جومانا بتبص باستغرابـــــ
جومانا:لا
فريده:بس هو هناكــ اهوه هو وطارق
بيقربــ حسن وطارق مع اخر كلمهــــ
طارق:ممممم فرى ذات نفسها بتجيبــ فى سرتــى
فريده:مممم انت جاى من بعيد وانا بصيت شوفتكوا فاكيد هقول اساميكوا
ضحكتــ جومانا وفرحت من رد فريده وقعد طارق وحسنـــ
جومانا:ايهــ عرفتوا اننا هنا ازاى ؟
طارق:بنراقبكوا
بصت جومانا لكلمهــــ طارق اللى خرجت زى الطلقه اللى فهمتــ بيها هو يقصد ايهــ ولكن حسن اتكلم ع طول
حسن:قلبــى اللى دلنـــى
بصتــــ فريده لحسن وحستـ بانها اتغيرت مع جملتهــ وطارق باصص لفريده وجومانا بتبص لطارق
فريده:ممممم اكيد انت اتصلت بالفيلا وهما قالولكــــ
بص حسن لفريده وهو مستغربلها
فريده:مش قولتلكـــ ان بنات مصر كويسين
ضحكــ حسن وجومانا وطارق مش فاهميــــن
طارق:المهم اننا هنــــــاا ما تيجى ى فريده افرجكــ ع النادى
اتغيرت جومانا وحستــ فريده بس مش فاهمهــ حاجهــ او يمكن هى عارفهـ ان طارق لعبى وده اللى اقنعت نفسهـا بيه
جومانا:تعالى يا بيبى نقوم معاهم
حسن:لالا خلينــــا عاوز اتكلم معاكى شويهــ
____________________________________________
طارق:فريده
فريده:نعم ؟
طارق:انتى بتحبـــى خطيبكـــ ؟
فريده:ممممم ممكن انا اسأل سؤال ؟
طارق:اتفضلـــى ؟
فريده:بتسأل ليهـــ ؟
طارق:عادى بندردش
فريده:ممممم انا مش بدردش لحد عن حياتى الخاصهــ ,, عارف انت مشكلتكــ انك مش عارف انت عاوز ايهـــ ,,, يعنى عاوز تعمل كل حاجهــ بس مش عارف يعنى ايه كل حاجه وانك ليك حق فى حاجه وحاجات كتير لا
طارق:يااااااه وعرفتى ده ازاى بقـــى ؟
فريده:منكـــ
طارق:انتى ذكيهـــ جدا
فريده:ربنا يخليك مش اوى كده
طارق:بس انا عاوزكــ تجاوبينى
فريده:ممممم مش قولتلكـــ انت مش واضح
طارق:هى جومانا قالتلكـــ حاجهــ
استغربت فريده من سؤال طارق ,,, ايهــ اللى بين جومانا وطارق
فريده:لا هتقول ايهـــ يعنى
وقطع كلامهم تليفون طهــــ
فريده:بعد اذنكــ خطيبى بيتصل
بعدت فريده خطوات عنهـ
فريده:,الحمد لله ,لا لازم تيجى دى امانى يا طهـــ مينفعش ,, علشان خطرى ,ازاى يعنى ,, خلاص ع رحتكــ , كمان مش هتيجى تاخدنى ,مينفعش ابات علشان الشغل ,خلاص انا هتصرف ,سلام يا طه سلام
قفلتــــ فريده التليفون ومكنش محتاج طارق يسألها ع التفاصيل لانها كانت واضحه بالنسبالهـــ
طارق:تحبى اجى معاكــــى ,مينفعش تروحى البيت فى الوقتــ ده لوحدكــ
فريده:بجد يعنى مش هضايقكـــ
طارق:بالعكس ,اجيلك امتى
فريده:الساعه 8 ,اه بس انت خطيبى
طارق:ها
فريده:اقصد قدام الناس انا هفهم عمار وامانى ,,معلش انا عارفهــانى بحطك فى موقف
طارق:ياريت تحطينى فيهــ ع طول
فريده:طيب انا هستأذنهم واروحـــ
طارق:يالا بينا
___________________________________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
كيان انثى
المشرفة العامة
المشرفة العامة
كيان انثى


عدد المساهمات : 4898
نقاط : 5571
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/09/2014

<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: <<< قصة رجولة استاذ >>>   <<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالجمعة 27 مايو 2016, 1:41 pm

نزلتــــ فريده تستأذن حسن اللى اتعدل من قاعدتهــــ اول ما شافها وجومانا بصتلها باندهاش
حسن:خارجهـــــ ؟
فريده:اها انا جايه استأذن حضرتك ,رايحه خطوبه صحبتى
جومانا:لوحدكـــ ؟
فريده:المفروض خطيبى كان يجى معايا بس خطيبى مرديش يجى معايا ,بس طارق عرض عليا يوصلنى لان مش هعرف اجى هنا متأخر كده
جومانا:ومقولتيش ليهـــــ كنه بعتنا معاكى شوفيــــر يوصلكـــــ
فريده:مجاش فى بالى ومش عاوزه اتعبكوا
حسن:لو مكناش نتعب للقمر ده هنتعب لمين
بصتــــــ جومانا لحسن وفريده استأذنت ومشيتــــــ
خرجتــــ شافها طارق اللى كان مقتنع بالدور اللى ادتهولهـــــ فريده واول ما خرجت لفريده وقفـــ ونسى كل الكلام اللى محضر يقولهــــ
فريده كانت لابسه فستاننصه العلوى دهبى والتانى اسود طويل وشنطهــــ دهبى ..
طارق:هو انتى هترضى تقولى عليا خطيبكـــــ
فريده:مش اوى كدهـــ
طارق:لا اوى واوى كمان ايهــــ القمر ده يا بنتى ….
فريده:طيب ممكن نمشى
بصتـــ فريده ع الفيلا شافت جومانا وهى بتبص عليهم ومركزه مع طارق وده اللى قلقها زياده
طارقطول الطريقـــ فرحان انه مع فريده وانها هتقول عليه خطيبها فمفيش مانع فى الفرح يطلبهــــا للرقص
__________________________________________
دخلتــــ فريده القاعه مع طارقــــــــ وهو بيحاول يمسك ايديها ورفضتـــــــ
جريت ع امانى وحضنتها كتيـــــــــــر وسلمت ع عمار ,قرب طارق منهم
امانى :هو ده طارق ؟
فريده:اها هو ؟
طارق:الف مبروك يا عريس ,فريده مبتتكلمش غير عليكوا
عمار:الله يبارك فيكــــــ
امانى:خد بالك من فريده
طارق:دى فى عنيا
طلع طارق علبه من جيبهـــــ وقدمها لعمار
طارق:يارب تعجبكوا ,الف مبروكــــ
بصتله فريده وهى مستغربهــ وف نفس الوقت فرحانهــ
فتحت امانى العلبه ,,شافت اسوره قيمه وغاليهـــــ
امانى:مش عارفه اقولك ايه تجنن بصى يا فرى
فريده:حلوه اوى
عمار:انت كده بتتعب نفسكــ
طارق:معنديش اغلى من فريده اتعب علشانها
بصت امانى لطارق وهى بتبتسم وسحبت فريده ناحيتها
امانى:الواد واقع اوى بس بصراحهـــ قمــــــــر
فريده:احم اخرسى مركزين معانـــــــا
عمار:الدى جى بينده علينا
طارق:تسمحيلـــــــــــــــى ؟
فريده:ايهــ عاوز ايهــ
طارق:مش هخطفكـــ هنرقص
فريده:لا طبعا يالا بينا نقعد هناكــــــــ
طول الرقصهـــ بتبص فريدهــ لامانى وعمار ولاندماج حبهم سوا وطارق مركز فى عيون فريده اللى فسرت كل كلام الاغنيهــ
(يا ويلى يا نارى قولى ازاى ادارى شوقى ولهفهــ قلبى فى قربكــــــ حتى واحنا سوا ,بتنور سنينى وبيكبر حنينى قرب منى تعالى فى حضنى واملى حياتى هــــــــــــــوا )
___________________________________________________________
خلصتــــ الخطوبهـــ وخرج طارق و فريدهــ
وطول الطريقــ
طارق:تعرفى انكــــ شبهـ الملايكهـ
فريده:بتبالغ !
طارق:ابالغ لو ما اعترفتش بكدهــ ,ياريتكــ ظهرتى من زمان
فريده:تعرف انى بكرهه ياريتــ دى ,,, اصل كل حاجه بتحصل مضبوط اوى ف الدنيا دى مشكلتنا احنا اننا بنكتشف ده بعدين
طارق:مممممم فعلا بس
فريده:من غير بس الفرح كان حلـــو اوى
طارق:اها يا بخت اصحابك بيكى
فريده:يا بختى انا بيهم
طارق:تسمحولى ابقى منكوا
فريده:انت بقيت مننا خلاص ,بس ليهــ تعبت نفسك الهديه شكلها غالى اوى
طارق:مش اغلى منكــــ
فريده:امانى فرحت بيها جدا
طارق:ربنا يسعدهم
فريده:امين ياربــ
طارق:ممكن اسألكــ سؤال؟
فريده:خطيبك مجاش ليهــ .علشان مشغول عنده شغل
طارق:هما مش اصحابه كمان
فريده:مش اصحابه اوى يعنى
وصلتـــ فريده للفيلا ودخلتــ شافت حسن سهرانــ
فريده:لسا صاحى ؟
حسن:مستنيكـــــى
_____________________________
دخل طـــــارق البيت شافــ جومانا قدامهـــ وهى فى احسن حالاتها ,,اول ما دخل قربـــت منهــ وهى بترش من البرفيوم بتاعها ع ايدها وبتحط ايدها ع وشهـــ
جومانا:وحشتنـــى
طارق:انتى ايهــ جابكــ تانى يا جومانا
جومانا:بحبكـــــ
طارق:خلاص يا جومانا اللى بينا ده مينفعش يكمل
جومانا:اى حاجهــــ بتبتدى لازم تكمــــــــــــل
طارق:ازاى يعنى
قربت جومانا من طارقــ
جومانا:انا بحبكــ اوى اوى اوى
طارق:يا جومانا
جومانا:ووحشتنى اوى اوى اوى
طارق:وكلام امبارحـ
جومانا:انساه
طارق:بس انا بحب فريده وعاوز اتجوزهـــا
جومانا:اتجوزها براحتكــ بس سبنى احبك براحتى
قامتـــــ جومانا من جمب طارق وباسته
طارق:هتمشى
جومانا:احنا الفجر يا بيبـــــــى بباى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
كيان انثى
المشرفة العامة
المشرفة العامة
كيان انثى


عدد المساهمات : 4898
نقاط : 5571
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/09/2014

<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: <<< قصة رجولة استاذ >>>   <<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالجمعة 27 مايو 2016, 1:48 pm

قصة رجولة استاذ … الحلقــــة الحادية عشر




<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 1622803_1578261255739847_4292675115566623720_n


فريده:مستنينى
حسن:اه ,انتى مبتحبيش الصراحهـــــ ولا ايهــــ ؟
فريده:لا بحبها جدا , مممممم وجومانا فين ؟
حسن:جومانا عند صاحبتها
فريده:وتقول مستنينى
حسن:اهــــــا ,لانى فعلا مستنيكــــى
فريده:وليهـــــ ؟
حسن:لما الاقى سببــــ هقولكــــــ
فريده:يعنى ده من غير سببـــ


حسن:اها بصى يا فريده انا واضح فى حياتى جدا ,,ومبحبش اقيد نفسى لما لقيت نفسى عاوز استناكى استنيتكــــــ بس مبسألش نفسى كتير لان لو عندى سببـــ كنت هقولهـــــ انا استنيتك علشان كذا وبس
فريده:مممممممم ماشى
حسن:ها اخبار بابا ايهـــــــ ؟
فريده:كويس وبيتحسنــــــ جدا وقريب هيتكلم انا متأكده
حسن:بس الدكتور بيقول غير كده خالص
فريده:هو انا حاسهــ ان فيهــ حاجه غريبه الدوا بيتعبهــــ اوى ,,,من غيره هو كويس جدا
حسن:ازاى ؟ ده دكتور كويس
فريده:انا قولتلك احساسى


حسن:وانا هشوفـــ كده اكتبيلى اسماء الادويه دى وانا هسأل عليها عن دكتور تانى ,, علشان منعملش مشكلهــــــ
فريده:مبسوطهــ انك مقتنع
حسن:عملتى ايهـــــ بقى فى الفرح






قاعـــــــــــد طارق على السريــــر مضايق من نفسهــــــ ,, بيفكر فى فريدهــــ وبيفكر فى ججومانا ,, حس قد ايهـ انه ضعيف قدامها ,,وانهــ انانــــى اول مره يعترف لنفسهــــــ بكدهـ مسك الموبايل فكر يتصـــــل بفريده بس مقدرش …
حسنـــــ سهران ع سريره بيفكر فى فريدهــ وفى كلامها ناحيه دوا والدهــ ودخلت جومانا ولازل مره ميبينش انهــ صاحى وكأنه عاوز يحتفظ بوش فريدهـ اخر حاجه شافها ومن غير ما يحبـ يواجهه نفسه بأسباب اللى لو دور عليهـا ملقاش غير لانها استفزته بمقومات هو مكنتش معترف بيهــــــا عند اى بنت مصريهــ
جومانا دخلتــ وهى بتفكر فى طارق وفرحتــ ان حسن كان نايم وكانت مبسوطهــ وهى بتفكر تفكير عميق
فريده نايمهــ وهى مبتسمهــ بتحلم بعمار وامانى اللى نفذوا قدمها حلم عمرها فى انها تحبـــــ
_____________________________________________
فريده وحسن جوه اوضهــــ سالم اللى بيرقبهم بعنيهـــــ
فريده:اسماء الادويهـــــ كلهم
حسن:متشكر جدا يا فريده بجــــــد
مسكـ حسن ايد فريده وهى بتديلهــ الورقهـ وباسها ,حست فريده ان الدنيا بتلفــ بيها ,حس حسن بكده وشافــ فى عيونها نظره اول مره يشوفها ف عين بنت ,سحبت فريده ايدها بسرعهــ
فريده:العفو ,ربنا يخليكــ
حسن:هكلمكـــ لما اعرف الاخبار
فريده:ماشى وانا مستنيهـــ
دخلتـــــ جومانا على حسن وفريدهــ فى اللحظهـــ دى شافتـ الورقه اللى ف ايد حسنـ
جومانا:ايهــ دى يا حسن ؟
حسن:دى اسماء ادويهــ بابا
جومانا:ليهــ ؟
حسن:فريده حاسه انهم غلط وان بابا بيتأثر بالسلبى لما بياخدهم
جومانا:ايهـ الكلام ده د ,ممدوح دكتور ممتاز وانت عارفهـ
حسن:انا اللى يهمنى صحهـ بابا وممكن يكون حصل لغبطه
جومانا:طيبــــــ ع رحتكــ ,انا داخله انام
فريده:هتكلمنى
حسن:اها
______________________________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
كيان انثى
المشرفة العامة
المشرفة العامة
كيان انثى


عدد المساهمات : 4898
نقاط : 5571
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/09/2014

<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: <<< قصة رجولة استاذ >>>   <<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالجمعة 27 مايو 2016, 1:49 pm

دخلتــ جومانا ع اوضتها بسرعه مسكت الموبايلــ اتصلتــ بطارق اللى مسكــــــ الموبايل ومردش عليهـــــــا
بعتتله مسدج (رد يا طارق فيهــ موضوع ممكن يكشفنا )
شافـــــــ طارق المسدج وقام فجأه …..اتصل بيهــــــا
طارق:ايهــ حصل يا جومانا فريده عرفت حاجه
جومانا:اه الستــ فريده بتاعتكـــــ دى هى اللى هتوديكــــ فى داهيهـــــ
طارق:ازاى ؟
جومانا:حست ان الدوا فيهـــــ حاجهــ وحسن رايح يتأكد من دكتور تانى
طارق:انا هتصل بيهـ حالا اقفلى اقفلى
جومانا:قبل ما اقفل لو الموضوع ده اتكشفــ انا مليش دعوه يا طارق ,زى ما انت مكنش هيبقى ليك دعوه بالموضوع ده
قفل طارق التليفون فى وش جومانـــــــــــا اللى ندمت انها اتصلتــ بيه ,,لانها لو فكرت ,,طارق هو اللى اتفق مع الدكتور وبكده هتتغير صورته قدام حسن وفريده ومش هيبقى ليهـ حد غيرها ,فاتمنت ان حسن يسبق ويعرفــــــ بس قررت فى الاخر تتصرف بطريقتها
________________________________________
طارق:انت فين يا حسن ؟
حسن:انا فى العربيهــ رايح مشوار كده
طارق:لالا مشوار ايهــ فيه امر مهم ف الشركهــ ولازم تيجى حالا
حسن:معنديش اهم من بابا يا طارق
طارق:خير ؟
حسن:انا رايح اتاكد ع الدوا
طارق:طيبـــ خلاص ابعتلى الاسامى فى مسدج وانا هروحلكــ عند كذا دكتور متقلقش هطمنكــ
حسن:اكيد يا طارق ؟
طارق:متقلقش يا حسن ,,احنا مش اخوات ولا ايهــ
حسن:واكتر انت متعرفش انت غالى عندى ازاى
طارق:طبعا يالا انا مستنى المسدج وانتــ تعالى ع الشركهـــــ
حسن:تمام …
_____________________________________________
قاعده فريده بتقرأ بصوتها الملائكــــــى لسالم روايهــ ومندمجهـ وفجأه دخلت جومانا
جومانا:اخبار انكل ايهــــــ دلوقتــــ
فريده:ادينا بنشوف اخبار الدوا بقى
جومانا:حسن لسا متصلش
فريده:لسا
جومانا:طيبــ ما تتصلى بيهـــــ
فرريده:مش عاوزه ازعجهــــ ؟
جومانا:اتصلى عاوزين نطمن
فريده:طيبـــــــ هكلمه
اتصلت فريده بحسن وقالهــــــــا اللى حصل
فريده:بيقول طارق راح يشوفهـــــــــا
جومانا:ازاى حسن يعتمد ع طارق ف حاجه زى كده طارق مهمل
فريده:يعنى رأئيكـــــ ايهـــ ؟
جومانا:تعالى نروح احنا عند اكبر دكتور فى مصر
فريده:طيب ونروح ليهـ ما احنا ممكن نعمل كده ع النت بسهولهـ
جومانا:لا احنا عاوزين ناخد الادويهــ ونشوف تركيبها
فريده:حسن مش هيزعـــــــل
جومانا:لــــا طبعا ده هيتبسط محدش اغلى من انكل عند حسن
فريده:خلاص يالا بينا
__________________________________________________
طارق:اهـــــــــوه يا سيدى الدوا مفيهوش اى حاجهــــــ كله تمام
حسن:متأكد
طارق:اه طبعاً متأكــــــــــــد
حسن:طيب انا هكلم فريده
اتصلـ حسن بفريده اللى انكرت انها مع جوماانا ع حسبـــــ طلبــ جومانا
حسن:انا دلوقتــــ ارتحتـــ ,,يارب يبقى كويس قريبـــــ
طارق:ان شاء الله ,,طالما فريده موجوده
حسن:تقصد ايهــ
طارق:ولا حاجهــ البنت ممتازه
حسن:فريده ,,,,,, فريده
طارق حس بنبره غريبهــ من حسن واضايق منها
طارق:هيهــ روحت فين
حسن:موجود اهوه
_________________________________________________
خرجتـــــــ فريده مزهوله ومش عارفهــ ,تعمل ايه وجومانا من وراها وهى فرحانهـــــــ ومش مصدقها حظها دهـ
فريده:هو الدكتور هيستفاد ايهــ لو جاب الادويهــ دى
جومانا:تقصدى ان حد قاله يعمل كدهـ
فريده:بس مين ,, مش يمكن الدكتور غلطان
جومانا:ده دكتور كبير مش معقول يغلط فى حاجهــ زى دى
فريده:تقصدى ايهــ ؟
جومانا:اكيد حد ليهــ مصلحه فى كده
فريده:بتفكر فى حد
جومانا:طارق
فريده:ايهـــــ ؟
جومانا:مفيش حد غيره بيجيبــ الدوا وليهــ كلام مع الدكتور
فريده:ويعمل ليهــ كل ده
جومانا :انا هحكيلكـــ كل اللى حصل ,انا مكنتش متخيلهــ انه مجرم للدرجادى ,,بس توعدينى
فريده:اوعدكــــ بأيه
جومانا:الكلام ده ميتقلش لاى مخلوق
فريده:اكيــــــد اتكلمى
جومانا:طارق ده بنى ادم مش كويس بيكرههـ حسن اوى وبيغير منه وبيحاول ياخد منهــ كل حاجه اللليله اللى تعب فيها انكل كان موجود واتكلموا وانا دخلتــ نمت بعديها بساعه سمعت انكل واقع وتعبان ومش عارفهـ ايه اللى اتقال مع انه كان مشـــــى وكمان بيحاول يتقرب منى وانا بصدهــ جامد اوى
فريده:وانتى مقولتيش الكلام ده ليهـ قبل كده ليه لحسن
جومانا:هددنى بأنهـــ يقول انى بحبهــ
فريده:والعمل ايهـــ دلوقتــ
جومانا:انا هقولكــــــ هنعمل ايهــ
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
د . عصام عبد الرحمن
عضو متميز
عضو متميز
د . عصام عبد الرحمن


عدد المساهمات : 927
نقاط : 1107
السٌّمعَة : 5
تاريخ التسجيل : 18/01/2016
العمر : 43

<<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: <<< قصة رجولة استاذ >>>   <<<      قصة رجولة استاذ    >>> - صفحة 2 Icon_minitimeالجمعة 27 مايو 2016, 2:16 pm

لا اعلم ماذا اسمي هذا ابداع ام اخلاص ام ثقافه ام تحدي
اذهلتني ابدعاتك المتناثره في ارجاء المنتدى
كل التقدير والاحترام
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
<<< قصة رجولة استاذ >>>
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 2 من اصل 7انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
علا بنت الشاطىء :: ركن الادب والشعر :: قصص و روايات - قصص واقعية :: قسم خاص للقصص الطويلة الكاملة-
انتقل الى: